Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες...


Σαν να μην έλειψε ποτέ. Δύο τρεις βόλτες στην αρχή «to get the feeling» και στην δεύτερη βόλτα «αμόλα καλούμπα».

«Όλοι προσπαθούν να μαντέψουν σε ποιο επίπεδο βρίσκεται, τα συναισθήματά του, την αίσθησή του. Εγώ πιστεύω ότι βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και από αύριο το πρωί θα είναι πολύ δυνατός» δήλωσε χθες το μεσημέρι η γριά αλεπού των βορείων ιταλικών προαστείων.

Όπως ακριβώς είχε «προβλέψει» πριν από λίγες ημέρες ο υπεύθυνος ασφαλείας της FIM και παγκόσμιος πρωταθλητής του 1982, ο Franco Uncini. Το ίδιο και ο Simon Crafar σ’ ένα εξαιρετικό του άρθρο στο motogp.com.

Οι κάμερες, τα επιτελεία, οι δημοσιογράφοι, ακόμη – ακόμη και μερικοί εκ των κορυφαίων αναβατών κρυφοκοίταζαν τα monitors για να «πάρουν κλίμα» του «επαναπατρισθέντα».

Οι ιδιόμορφες συνθήκες της πίστας (βρεγμένα σημεία διάχυτα κατά μήκος της διαδρομής με επίπεδο υγρασίας στο 88% και θερμοκρασία ασφαλτοτάπητα στους μόλις 22 βαθμούς Κελσίου) δεν εμπόδισε τους φετινούς πρωταγωνιστές να «ορμήσουν» στα τρία τελευταία λεπτά για βελτίωση χρόνων. Οι επιδόσεις ήταν περίπου δύο δευτερόλεπτα αργότερες του περσινού FP1, το οποίο όμως διεχήχθη στο τέλος του πρωταθλήματος και υπό το καθεστώς εντελώς διαφορετικών καιρικών συνθηκών (48% υγρασία, 27 βαθμούς θερμοκρασία ασφαλτοτάπητα και φυσικά χωρίς «υγρές παγίδες»).

Ο Vinales στον τελευταίο του γύρο πήρε τα σκήπτρα του session, όσο ο Rins έπραττε ακριβώς το ίδιο είκοσι δευτερόλεπτα νωρίτερα, ενώ 40 δευτερόλεπτα πριν το είχε πράξει ο Marquez. Παρέα με τον αγωνιώντα Pol Espargaro αποτέλεσαν την πρώτη τετράδα του σκέλους, οι οποίοι και σημείωσαν τους ταχύτερους γύρους τους σε νεκρό χρόνο.

Κατά τα άλλα ο Zarco δείχνει να λειτουργεί σαν ελβετικό ρολόι και για άλλη μια φορά να βάζει την δορυφορική εμπρός από την εργοστασιακή Ducati.
Ο Miller είναι φρέσκο – εγχειρισμένος (arm pump) και κινείται σε ρυθμούς «επανένταξης», ενώ ο «ομόσταυλος» Bagnaia, παρ’ όλο που σημείωσε οκτώ φορές ταχύτερο γύρο κατά την διάρκεια του session δεν απείλησε τις «νεκρού χρόνου» επιδόσεις της πρώτης τετράδας.

Τρία Honda στην πρώτη δεκάδα δείχνει αισιόδοξο για τους «κίτρινους», ενώ από την πλευρά των κόκκινων Zarco και Bagnaia ακολουθούν τον δικό τους δρόμο και ο Dall’Igna φαντασιώνεται νέα «καλούδια» για την συνέχεια της χρονιάς (υπομονή παρακαλώ)!

Ο νικητής του 2020 Oliveira μάλλον ψάχνεται με τα ελαστικά, αφού το περσινό μπροστινό με το οποίο κέρδισε, η Michelin το απέσυρε (κατόπιν διαμαρτυρίας των αναβατών).

Γενικότερα όλοι -μηδενός εξαιρουμένου- έκαναν χρήση της μαλακής γόμας εμπρός και της μεσαίας πίσω. Στην πίστα έχουν φθάσει τέσσερεις γόμες. Μια μαλακή, μια μεσαία και δύο εκδοχές σκληρής. Παραμένει αντικείμενο συζήτησης (σε μερίδα διεθνών ΜΜΕ) οι περίεργες ώρες άφιξης της Michelin στην πίστα (όταν ουδείς είναι παρών) και τα προσημειωμένα ανά αναβάτη ελαστικά.
Πάντως ο Piero Taramasso δήλωσε ότι η συμπεριφορά του πίσω ελαστικού ήταν αρκετά νευρική σχεδόν σε όλους κατά την διάρκεια του πρώτου σκέλους.

Η ΚΤΜ μπήκε στην δεκάδα «δια χειρός» Petrucci. Ο Poncharal και το επιτελείο του έχουν πέσει με τα μούτρα βοηθώντας τον κυρίως να αποκωδικοποιήσει τα μυστικά του ιδιόρρυθμου RC16.

Ο Rossi συνεχίζει να παλεύει με τα σίδερα και μάλλον του κάνουν την χάρη (τα σίδερα). Λυτοί και δεμένοι στην άκρως πειθαρχημένη ομάδα της Petronas δίνουν έναν πολύ απαιτητικό (και παραλλήλως αντιφατικό) αγώνα για να εμπιστευτεί μεν ο Valentino την γεωμετρία και τα τερτίπια της στη νέα Μ1 και από την άλλη να κάνουν ανταγωνιστική την παλαιά μοτοσυκλέτα του άτυχου Morbidelli, ο οποίος έχει κυριολεκτικώς ξεζουμίσει ό,τι ξέρει και δεν ξέρει μπας και ο συνδυασμός κινητήρα – πλαισίου – αεροδυναμικών βοηθημάτων (ανεμομαζώματα - διαβολοσκορπίσματα της τελευταίας τριετίας) του κάνουν την χάρη και σεβαστούν την φιλοτιμία του και τα κόπια του.

Το γεγονός ότι ο Forcada έχει βραχυκυκλώσει τα λέει όλα. Όπως επίσης είναι ενδεικτικό ότι τα τρία εργοστασιακά Yamaha (Vinales – Quartararo – Rossi) φορούν τα αλουμινένια ψαλίδια, ενώ ο Franko το carbon.

Και κάτι τελευταίο. Η ένταση προσοχής του Bradl στα monitor κατά την διάρκεια του FP1 όταν ο Marquez έκοβε βόλτες στην πίστα και οι προηγηθείσες του σκέλους δηλώσεις του στον Crafar («δεν θα σου δώσω πληροφορίες για την μοτοσυκλέτα που οδηγεί ο Marquez») μάλλον παραπέμπουν σε κατά Tetsuhiro Kuwata οργανωμένο σχέδιο σύλληψης των υπολοίπων «με τα βρακιά κάτω».

Το FP2 θα δείξει πολλά, δεδομένου ότι το FP3, Απρίλη μήνα καιρό στην Πορτογαλία, δεν ενδείκνυται για παλληκαριές.


[full_Page][image_Wide]